
We helpen elkaar door de Corona crisis
Gisteren organiseerden we voor de eerste keer online intervisies om ervaringen, vragen en zorgen rondom ‘corona’ uit te wisselen.
Gisteren organiseerden we voor de eerste keer online intervisies om ervaringen, vragen en zorgen rondom ‘corona’ uit te wisselen.
Een email nieuwsbrief is een zeer krachtig middel om contact te houden met je klanten. Wist je dat 88% van de Nederlanders zich het afgelopen jaar op minimaal 1 nieuwsbrief heeft geabonneerd?
We gaan alweer richting de jaarwisseling en bij de meeste ondernemers steekt daarom het jaarlijkse dilemma over prijsaanpassingen de kop op.
Ben jij ook terug gekomen van vakantie boordevol energie en met allerlei plannen en goede voornemens? Houdt die energie vast!
Het is weer zomer. Heerlijk een paar weken op vakantie met de familie. Tijd om lekker bij te komen van een jaar hard werken. Dat klinkt leuk, maar voor de achterblijvers op de praktijk is dat wel anders.
Vergaderen jullie ook regelmatig, maar leveren deze vergaderingen weinig op? Met de volgende 10 tips haal je veel meer uit je teamvergaderingen.
10 juni 2019 vond Klimmen tegen MS plaats. Is het Gerco gelukt om de Mont Ventoux 3x te beklimmen? Dat kan je lezen in zijn verslag van dit avontuur.
Maak kennis met onze nieuwe collega Ilse Muis. Zij vervult de rol van GRIP coach bij digiRedo. Ilse heeft veel ervaring in de veterinaire sector. Van bedrijfsleven tot de praktijk.
Het aantal urineonderzoeken bij Dierenkliniek Osdorp is toegenomen met 55%. Zij winnen dan ook de borrelbox van digiRedo!
Maandelijks verschijnt er een nieuwe blog van digiRedo. Het onderwerp is altijd actueel voor jou als veterinair ondernemer, praktijkmanager of paraveterinair. Leerzame verhalen of stellingen uit de branche met een digiRedo-twist. Eerlijk en ongefilterd, omdat dat is hoe jij ons kent.
Tsja, daar zitten we dan. Voor het tweede jaar op rij Kerst vieren op een manier die we liever niet willen. Toch laten wij er de pret niet door bederven. We maken er, ondanks alle beperkingen, gewoon een leuk feestje van. Jullie ook?
De cultuur van een bedrijf heeft grote invloed op het welzijn en het werkgeluk van de medewerkers. De mate van ziekteverzuim en het verloop van personeel zijn direct te relateren aan een goede of slechte bedrijfscultuur. Die cultuur wordt in grote mate bepaald door het leiderschap en de manier waarop medewerkers worden aangestuurd. Op zich is dit niks nieuws, onderzoek heeft deze relatie meermaals aangetoond. Alleen nooit direct in de dierenartsenpraktijk. Tot nu, want onlangs heeft VetX International hier onderzoek naar gedaan binnen de DAP. Gezien de roerige tijden waarin we leven, met veel werk wat door steeds minder handen gedaan moet worden is dat maar goed ook. Want jouw werkcultuur heeft meer invloed dan je denkt.
De drukte in de praktijk houdt aan, net als de zoektocht naar goed personeel. Klanten willen veel en eisen nog meer, maar de ruimte om daar aan te voldoen wordt steeds kleiner. Kortom, de grenzen van wat we als praktijken aankunnen lijkt in zicht te komen. De mentaliteit van de jongere generatie schijnt daar niet bij te helpen. Ze wil wel, maar dan het liefst parttime, tussen 9 en 5, zonder diensten. “Anders krijgen ze een burn-out,” klinkt het uit menige maatschap. “Die jonge gasten weten niet wat werken is, vroeger…”
De zomer (die maar geen zomer wilde worden) loopt naar zijn einde. De vakanties zijn (bijna) voorbij, de eerste scholen zijn begonnen en ook de praktijk komt langzaam weer in haar ‘normale’ ritme. Alhoewel, wat is normaal tegenwoordig? Het aantal klanten is de afgelopen maanden verder toegenomen. Vergeleken met vorig jaar geldt voor de meeste praktijken dat het alleen maar drukker is geworden. Een goede organisatie is essentieel om je klanten tevreden en je collega’s gezond te houden.
Het lijkt steeds meer de trend te worden dat er direct naar anderen gewezen wordt als er dingen niet optimaal gaan. Als de corona-besmettingen weer oplopen ligt het vooral aan de jongeren die massaal aan het feesten zouden zijn geslagen. Als we verliezen met voetbal, ligt het natuurlijk aan de bondscoach, die dus vervangen moet worden. Maar ook in de diergeneeskunde zien we dit regelmatig gebeuren.
Ondanks de coronabeperkingen was 2020 voor vrijwel alle dierenartspraktijken financieel een prima jaar. Het is druk geweest; gemiddeld zag een praktijk ruim 6%*) meer klanten dan een jaar eerder. Klanten waren bereid geld uit te geven voor de gezondheid van hun (nieuwe) huisdier; bijna 8% meer dan in 2019*). Het ziet er bovendien naar uit dat deze trends zich in 2021 verder doorzetten. De accountant kan een mooie jaarrekening opmaken en op de bankrekening staat een prettig saldo. Het gaat dus goed en dan ben je geneigd te denken dat het niet nodig is om te investeren in ondersteuning bij praktijkmanagement. In dit blog geven we je 5 redenen waarom je dat juist wel zou moeten doen.
Maandelijks verschijnt er een nieuwe blog van digiRedo. Het onderwerp is altijd actueel voor jou als veterinair ondernemer, praktijkmanager of paraveterinair. Leerzame verhalen of stellingen uit de branche met een digiRedo-twist. Eerlijk en ongefilterd, omdat dat is hoe jij ons kent.
Al 3 groepen hebben het Masterclass traject afgerond. “Stoppen? Echt niet, zorg maar dat je een vervolgprogramma voor ons maakt!” Dus dat hebben we gedaan…
,,Succes is een keuze” Aldus de slogan van een bekende reclame uit de jaren ’90. Commercieel en niet realistisch? Niet helemaal. Er zit een kern van waarheid in.
Het bleek toch weer en flinke klus om alle data van de deelnemende praktijken aan de benchmark 2018 te verzamelen en te analyseren.
Het is alweer 2 maanden geleden dat we in ‘lock down’ gingen. Gelukkig mochten dierenartspraktijken gewoon openblijven. Heb jij je hoofd koel gehouden of ben je de focus kwijt?
Vanaf half maart loopt het even anders dan we allemaal gedacht hadden. Niet alleen Nederland, maar nagenoeg de hele wereld is in de ban van Corona.
Gisteren organiseerden we voor de eerste keer online intervisies om ervaringen, vragen en zorgen rondom ‘corona’ uit te wisselen.
Een email nieuwsbrief is een zeer krachtig middel om contact te houden met je klanten. Wist je dat 88% van de Nederlanders zich het afgelopen jaar op minimaal 1 nieuwsbrief heeft geabonneerd?
We gaan alweer richting de jaarwisseling en bij de meeste ondernemers steekt daarom het jaarlijkse dilemma over prijsaanpassingen de kop op.
Ben jij ook terug gekomen van vakantie boordevol energie en met allerlei plannen en goede voornemens? Houdt die energie vast!
digiRedo
Lange Brinkweg 77-4
3764 AB Soest
Nederland
©Copyright digiRedo
Website onder voorbehoud van druk- en typefouten.