
Training en advies
Door training word je beter. Training verbetert kennis en kunde, van jezelf en van je team. Hetzelfde geldt voor advies. Samen zie je altijd meer en benader je zaken vanuit diverse invalshoeken. Wij bieden een grote variatie aan trainingen en leveren advies op maat. Met maar één doel: jou en je team beter maken.
Beter worden is een proces
Verbeteren gaat stapsgewijs. Je kunt niet in één keer op zolder springen. Dat is ook wat wij in al onze trainingen en adviestrajecten willen bereiken. Wanneer je met ons samenwerkt mag je het volgende verwachten:
concrete en voor jou relevante doelen die je met advies of training wilt bereiken
duidelijk actiepunten voor jou en je team na een in-praktijk training
minimaal 1 opvolg-moment, ook na een eenmalige training
een vaste adviseur tijdens je 'op maat'-traject
In praktijktraining
Niets zo efficiënt als trainen met je hele team. Samen bespreken we de problematiek die jullie op de werkvloer ervaren. Op basis daarvan kijken we welke training daar het best bij past. Dat kan gaan over het beheersen van de werkdruk, klantgericht werken of over communicatie binnen het team.
Veel is mogelijk, zoals je hieronder kunt zien. Aan het eind van iedere training kunnen jullie met concrete actiepunten aan de slag. Een aantal weken later peilen wij bij je wat het heeft opgeleverd.
Klantgericht werken
Jullie zijn allemaal klantvriendelijk, maar zijn jullie ook klantgericht? Daarbij stem je je dienstverlenging zo goed mogelijk af op de wensen en verwachtingen van de klant. We kijken naar jullie klantgerichtheid en maken samen een concreet actieplan ter verbetering.
Reis van de klant
Een (potentiële) klant heeft vaker contact met de praktijk dan tijdens een bezoek of aan de telefoon. Zorg dat je ook zichtbaar bent tijdens alle indirecte contactmomenten, vooral online. Samen met je team kijken we naar jouw praktijk door de ogen van de klant… Waar ben jij zichtbaar en waar niet?
Haal meer uit je consult
Ieder consult is weer een nieuwe uitdaging. In korte tijd moet je je onderzoek doen, een plan maken en dat met de eigenaar communiceren. En dat alles moet ook nog voldoende opbrengen. Hoe combineer je de optimale zorg met hoge klanttevredenheid en voldoende omzet?
DISC
Iedereen heeft zijn eigen gedrags- en communicatiestijl. Maar ben je je daar bewust van? En van de stijl van je collega’s? De DISC methode maakt dit inzichtelijk. Met deze kennis begrijp je de dynamiek beter tussen jou en je collega’s. Wat tot een veel betere en prettigere samenwerking leidt. Echt een win-win.
Efficiënt samenwerken
De hoge werkdruk van nu vraagt veel van een team. De agenda staat altijd vol, de klanten zijn veeleisend en er is nooit genoeg tijd. Deze training is een eerste stap naar efficiënter samenwerken en beter prioriteiten stellen. Wat morgen direct tot resultaat zal leiden.
Open trainingen
Wij organiseren open trainingen die speciaal voor jou als dierenarts, paraveterinair of praktijkmanager zijn ontwikkeld. Wij geven deze trainingen op onze locatie in Soest aan kleine groepen van maximaal 15 personen.
Dit garandeert een grote mate van interactiviteit, waardoor je er zeker van bent dat de problematiek die jij ervaart ook werkelijk aan de orde komt. Aan het eind van de training ga je met concrete actiepunten naar huis. Trainingen met een direct en tastbaar resultaat.
Blijf in contact met
je klanten
Datum: 23 maart 2023
Duur: 3 x 1 dag en 2 x 0,5 dag
Digitale marketing: hoe doe je dat? Hoe zet je je online middelen effectief in, zodat je je klanten ook echt bereikt? Wat ga je vertellen en op welke manier? Hoe organiseer je het beheer van Facebook, je website en je nieuwsbrief? Hoeveel tijd maak je daarvoor vrij? Hoe meet je het effect en wanneer is het een succes?
Deze training is ontwikkeld door digiRedo in samenwerking met MSD Animal Health Benelux.
The sky is
the limit
Datum: 24 maart 2023
Duur: 5 modules
Heb jij de ambitie om je eigen praktijk te starten, er een over te nemen of te associeren? Dan kies je voor het avontuur van een ondernemer. Maar wat betekent dat? Welke vaardigheden heb je nodig als ondernemer en hoe zorg je ervoor dat de praktijk goed blijft presteren, je team gelukkig is en je klant tevreden? Daar gaat deze 5-delige training over. Snuffelen aan het ondernemerschap om er overtuigd voor te kiezen. Deze training is een samenwerking tussen digiRedo, Raadgevers en Van Lanschot.
Grip op social
media
Datum:
Duur: 1 dag
Social media is niet meer weg te denken. Iedere praktijk gebruikt Facebook of Instagram. Maar weet je ook waarom? Wat wil je ermee bereiken? En hoe zet je het in, zodat het ook wat oplevert? In 10 stappen krijg jij meer grip op je social media, waarmee je een beter resultaat gaat halen.
Personeel vinden,
binden, ontvrinden
Datum:
Duur: 2 x 1 dag
De uitdaging van vandaag: personeel vinden en voor lange tijd aan je praktijk binden. Dat begint met goed weten wie je bent als praktijk en wie er bij je passen. Heb je iemand gevonden start de volgende uitdaging: hoe zorg je ervoor dat zij of hij werkgeluk ervaart en waarde voor de praktijk creëert? Maar ook als het niet blijkt te werken, hoe ga je uit elkaar? Al deze aspecten komen uitgebreid aan bod in deze 2-daagse training.
Planning en
organisatie
Datum:
Duur: 1 dag
De werkdruk is groter dan ooit. Net als het aantal klanten. Maar personeel is schaars, iets wat op korte termijn niet gaat veranderen. Wil je toch efficiënt blijven werken, dan zul je het werk beter moeten organiseren. Dat kan al door goed agendabeheer en effectieve taakverdeling. Daar ga je in deze workshop concreet mee aan de slag, zodat je de dag erna al verschil kunt maken.
Reis van
de klant
Datum:
Duur: 1 dag
Wat gebeurt er met een klant wanneer deze op zoek gaat naar een dierenarts? Dan start er een reis waarbij jij als praktijk gezien moet worden. Dat gaat verder dan contact via de telefoon of voor de balie. Zorg dus ook buiten de kliniek zichtbaar bent. Samen met andere collega’s maken we de reis van de klant en zullen zien dat je als praktijk nog veel zichtbaarder kan worden.
Grip op je
prijs
Datum: december 2023
Duur: 0,5 dag
Deze workshop heeft menig dierenarts en praktijkmanager verder geholpen. Hoe ga je om met inflatie, hoe bereken je een kostprijs en hoe bepaal je marges? Een goed prijsbeleid laat zien wie je bent en helpt je met het behalen van je doelen. Kortom, een must voor iedere moderne dierenartsenpraktijk.
De training van december is helemaal vol. Gelukkig hebben we in januari een datum gevonden waarop we de training nogmaals kunnen geven! Heb je interesse? Schrijf je dan in, zodat we je op de hoogte kunnen houden.
Titel
Datum:
Duur: 1 dag
tekst
Titel
Datum:
Duur: 1 dag
tekst
Advies op maat
Iedere praktijk heeft zijn eigen problemen en uitdagingen. Het is vaak goed om hierover te sparren met iemand van buiten de praktijk die jouw problematiek goed begrijpt. Wij doen dit regelmatig, we luisteren, observeren de situatie in de praktijk en benaderen de situatie vanuit verschillende standpunten. Daarmee komen er veel meer mogelijkheden op tafel waarmee je het probleem kunt aanpakken.
Heb jij een probleem wat je maar niet de baas wordt, of sta je voor uitdagingen die je moeilijk vindt om aan te gaan? Laat het ons weten en we gaan samen aan de slag. In veel gevallen is dit maatwerk, maar er zijn wel een aantal thema’s die we regelmatig voorbij zien komen.
Missie, visie
en identiteit
Missie en visie zijn de basis voor de identiteit van je praktijk. Het laat zien waarom jij anders bent dan de rest. Klanten en medewerkers floreren bij een praktijk die goed weet wie ze is, wat ze doet en waarom. Veel praktijken hebben dit onvoldoende uitgewerkt, waardoor het voor veel klanten en medewerkers vaag blijft waarom ze zich daaraan zouden moeten verbinden. Wij nemen je stap voor stap mee in de ontwikkeling van je missie en visie en vertalen dit naar een tastbare identiteit. Zoals een logo en een herkenbare huisstijl. Waarna jij dit consistent en met trots kunt uitdragen.
Optimalisatie werkprocessen
De hoge werkdruk en het gebrek aan personeel dwingt je om efficiënter en gestructureerder te gaan werken. Maar hoe doe je dat? Hoe plan je de werkzaamheden, verdeel je de taken en zorg je ervoor dat je collega’s vooral dat doen waar zij goed in zijn? Waarbij ieders welzijn gewaarborgd blijft? Wij helpen je hiermee door je werkprocessen te optimaliseren. Dat doen we door te observeren, het hele team erbij te betrekken en in overleg met de leidinggevende het werk efficiënter te verdelen.
De dynamiek
van je team
‘Het team is de belangrijkste factor voor succes’ wordt vaak geroepen. Dan moet je goed weten wat er speelt in je team. Hoe werkt men samen, is er onderling vertrouwen en durft men elkaar aan te spreken wanneer er iets niet goed gaat? Onze TeamScan maakt duidelijk hoe je collega’s als team functioneren. Het laat zien waar het team in excelleert en waar het zich moet verbeteren. Resultaten die vaak niet verbazen, maar waarvan je je onvoldoende bewust bent. Wij vertalen dit voor je naar een op maat gemaakt actieplan, waarmee jij met je team aan de slag kunt.
Keuzestress?
Je bent nu vast benieuwd wat digiRedo voor jou kan betekenen. Maar mogelijk weet je niet wat het best past bij jouw situatie. Moet je nu een training op de praktijk organiseren of past een adviestraject op maat beter bij jouw problematiek?
Laten we daarom eens kennismaken. Allereerst te kijken of er een klik is, maar vooral ook om te weten voor welke uitdagingen jij met je praktijk staat. Of het nu gaat om een het goed plannen en organiseren van het werk, het verbeteren van de samenwerking binnen je team of het ontwikkelen van een onderscheidende missie en visie, wij stemmen onze hulp perfect af op jouw wensen en behoeften.
Kom je bij ons op de koffie, of komen wij naar jou met wat lekkers?

Training en advies
Door training wordt je beter. Training verbetert kennis en kunde, van jezelf en van je team. Hetzelfde geldt voor advies. Samen zie je altijd meer en benader je zaken vanuit diverse invalshoeken. Wij bieden een grote variatie aan trainingen en leveren advies op maat. Met maar één doel: jou en je team beter maken.
Beter worden is een proces
Verbeteren gaat stapsgewijs. Je kunt niet in één keer op zolder springen. Dat is ook wat wij in al onze trainingen en adviestrajecten willen bereiken. Wanneer je met ons samenwerkt mag je het volgende verwachten:
concrete en voor jou relevante doelen die je met advies of training wilt bereiken
duidelijk actiepunten voor jou en je team na een in-praktijk training
minimaal 1 opvolg-moment, ook na een eenmalige training
een vaste adviseur tijdens je 'op maat'-traject
In praktijktraining
Niets zo efficiënt als trainen met je hele team. Samen bespreken we de problematiek die jullie op de werkvloer ervaren. Op basis daarvan kijken we welke training daar het best bij past. Dat kan gaan over het beheersen van de werkdruk, klantgericht werken of over communicatie binnen het team.
Veel is mogelijk, zoals je hieronder kunt zien. Aan het eind van iedere training kunnen jullie met concrete actiepunten aan de slag. Een aantal weken later peilen wij bij je wat het heeft opgeleverd.
Klantgericht werken
Jullie zijn allemaal klantvriendelijk, maar zijn jullie ook klantgericht? Daarbij stem je je dienstverlenging zo goed mogelijk af op de wensen en verwachtingen van de klant. We kijken naar jullie klantgerichtheid en maken samen een concreet actieplan ter verbetering.
Reis van de klant
Een (potentiële) klant heeft vaker contact met de praktijk dan tijdens een bezoek of aan de telefoon. Zorg dat je ook zichtbaar bent tijdens alle indirecte contactmomenten, vooral online. Samen met je team kijken we naar jouw praktijk door de ogen van de klant… Waar ben jij zichtbaar en waar niet?
Haal meer uit je consult
Ieder consult is weer een nieuwe uitdaging. In korte tijd moet je je onderzoek doen, een plan maken en dat met de eigenaar communiceren. En dat alles moet ook nog voldoende opbrengen. Hoe combineer je de optimale zorg met hoge klanttevredenheid en voldoende omzet?
DISC
Iedereen heeft zijn eigen gedrags- en communicatiestijl. Maar ben je je daar bewust van? En van de stijl van je collega’s? De DISC methode maakt dit inzichtelijk. Met deze kennis begrijp je de dynamiek beter tussen jou en je collega’s. Wat tot een veel betere en prettigere samenwerking leidt. Echt een win-win.
Efficiënt samenwerken
De hoge werkdruk van nu vraagt veel van een team. De agenda staat altijd vol, de klanten zijn veeleisend en er is nooit genoeg tijd. Deze training is een eerste stap naar efficiënter samenwerken en beter prioriteiten stellen. Wat morgen direct tot resultaat zal leiden.
Open trainingen
Wij organiseren open trainingen die speciaal voor jou als dierenarts, paraveterinair of praktijkmanager zijn ontwikkeld. Wij geven deze trainingen op onze locatie in Soest aan kleine groepen van maximaal 15 personen.
Dit garandeert een grote mate van interactiviteit, waardoor je er zeker van bent dat de problematiek die jij ervaart ook werkelijk aan de orde komt. Aan het eind van de training ga je met concrete actiepunten naar huis. Trainingen met een direct en tastbaar resultaat.
Grip op je prijs
Datum: december 2023 (VOL)
Duur: 0,5 dag
Deze workshop heeft menig dierenarts en praktijkmanager verder geholpen. Hoe ga je om met inflatie, hoe bereken je een kostprijs en hoe bepaal je marges? Een goed prijsbeleid laat zien wie je bent en helpt je met het behalen van je doelen. Kortom, een must voor iedere moderne dierenartsenpraktijk.
De training van december is helemaal vol. Gelukkig hebben we in januari een datum gevonden waarop we de training nogmaals kunnen geven! Heb je interesse? Schrijf je dan in, zodat we je op de hoogte kunnen houden.
Planning en organisatie
Datum:
Duur: 1 dag
De werkdruk is groter dan ooit. Net als het aantal klanten. Maar personeel is schaars, iets wat op korte termijn niet gaat veranderen. Wil je toch efficiënt blijven werken, dan zul je het werk beter moeten organiseren. Dat kan al door goed agendabeheer en effectieve taakverdeling. Daar ga je in deze workshop concreet mee aan de slag, zodat je de dag erna al verschil kunt maken.
Grip op social media
Datum:
Duur: 1 dag
Social media is niet meer weg te denken. Iedere praktijk gebruikt Facebook of Instagram. Maar weet je ook waarom? Wat wil je ermee bereiken? En hoe zet je het in, zodat het ook wat oplevert? In 10 stappen krijg jij meer grip op je social media, waarmee je een beter resultaat gaat halen.
Reis van de klant
Datum:
Duur: 1 dag
Wat gebeurt er met een klant wanneer deze op zoek gaat naar een dierenarts? Dan start er een reis waarbij jij als praktijk gezien moet worden. Dat gaat verder dan contact via de telefoon of voor de balie. Zorg dus ook buiten de kliniek zichtbaar bent. Samen met andere collega’s maken we de reis van de klant en zullen zien dat je als praktijk nog veel zichtbaarder kan worden.
The sky is the limit
Datum: 24 maart 2023
Duur: 5 modules
Heb jij de ambitie om je eigen praktijk te starten, er een over te nemen of te associeren? Dan kies je voor het avontuur van een ondernemer. Maar wat betekent dat? Welke vaardigheden heb je nodig als ondernemer en hoe zorg je ervoor dat de praktijk goed blijft presteren, je team gelukkig is en je klant tevreden? Daar gaat deze 5-delige training over. Snuffelen aan het ondernemerschap om er overtuigd voor te kiezen. Deze training is een samenwerking tussen digiRedo, Raadgevers en Van Lanschot.
Personeel vinden, binden & ontvingen
Datum: 10 en 31 mei 2022
Duur: 2 x 1 dag
De uitdaging van vandaag: personeel vinden en voor lange tijd aan je praktijk binden. Dat begint met goed weten wie je bent als praktijk en wie er bij je passen. Heb je iemand gevonden start de volgende uitdaging: hoe zorg je ervoor dat zij of hij werkgeluk ervaart en waarde voor de praktijk creëert? Maar ook als het niet blijkt te werken, hoe ga je uit elkaar? Al deze aspecten komen uitgebreid aan bod in deze 2-daagse training.
Blijf in contact met
je klanten
Datum: 23 maart 2023
Duur: 3 x 1 dag en 2 x 0,5 dag
Digitale marketing: hoe doe je dat? Hoe zet je je online middelen effectief in, zodat je je klanten ook echt bereikt? Wat ga je vertellen en op welke manier? Hoe organiseer je het beheer van Facebook, je website en je nieuwsbrief? Hoeveel tijd maak je daarvoor vrij? Hoe meet je het effect en wanneer is het een succes?
Deze training is ontwikkeld door digiRedo in samenwerking met MSD Animal Health Benelux.
Advies op maat
Iedere praktijk heeft zijn eigen problemen en uitdagingen. Het is vaak goed om hierover te sparren met iemand van buiten de praktijk die jouw problematiek goed begrijpt. Wij doen dit regelmatig, we luisteren, observeren de situatie in de praktijk en benaderen de situatie vanuit verschillende standpunten. Daarmee komen er veel meer mogelijkheden op tafel waarmee je het probleem kunt aanpakken.
Heb jij een probleem wat je maar niet de baas wordt, of sta je voor uitdagingen die je moeilijk vindt om aan te gaan? Laat het ons weten en we gaan samen aan de slag. In veel gevallen is dit maatwerk, maar er zijn wel een aantal thema’s die we regelmatig voorbij zien komen.
Missie, visie en identiteit
Missie en visie zijn de basis voor de identiteit van je praktijk. Het laat zien waarom jij anders bent dan de rest. Klanten en medewerkers floreren bij een praktijk die goed weet wie ze is, wat ze doet en waarom. Veel praktijken hebben dit onvoldoende uitgewerkt, waardoor het voor veel klanten en medewerkers vaag blijft waarom ze zich daaraan zouden moeten verbinden. Wij nemen je stap voor stap mee in de ontwikkeling van je missie en visie en vertalen dit naar een tastbare identiteit. Zoals een logo en een herkenbare huisstijl. Waarna jij dit consistent en met trots kunt uitdragen.
Optimalisatie werkprocessen
De hoge werkdruk en het gebrek aan personeel dwingt je om efficiënter en gestructureerder te gaan werken. Maar hoe doe je dat? Hoe plan je de werkzaamheden, verdeel je de taken en zorg je ervoor dat je collega’s vooral dat doen waar zij goed in zijn? Waarbij ieders welzijn gewaarborgd blijft? Wij helpen je hiermee door je werkprocessen te optimaliseren. Dat doen we door te observeren, het hele team erbij te betrekken en in overleg met de leidinggevende het werk efficiënter te verdelen.
De dynamiek van je team
‘Het team is de belangrijkste factor voor succes’ wordt vaak geroepen. Dan moet je goed weten wat er speelt in je team. Hoe werkt men samen, is er onderling vertrouwen en durft men elkaar aan te spreken wanneer er iets niet goed gaat? Onze TeamScan maakt duidelijk hoe je collega’s als team functioneren. Het laat zien waar het team in excelleert en waar het zich moet verbeteren. Resultaten die vaak niet verbazen, maar waarvan je je onvoldoende bewust bent. Wij vertalen dit voor je naar een op maat gemaakt actieplan, waarmee jij met je team aan de slag kunt.
Training &
advies
Door training word je beter. Training verbetert kennis en kunde, van jezelf en van je team. Hetzelfde geldt voor advies. Samen zie je altijd meer en benader je zaken vanuit diverse invalshoeken. Wij bieden een grote variatie aan trainingen en leveren advies op maat. Met maar één doel: jou en je team beter maken.

Beter worden is een proces
Verbeteren gaat stapsgewijs. Je kunt niet in één keer op zolder springen. Dat is ook wat wij in al onze trainingen en adviestrajecten willen bereiken. Wanneer je met ons samenwerkt mag je het volgende verwachten:
concrete en voor jou relevante doelen die je met advies of training wilt bereiken
duidelijk actiepunten voor jou en je team na een in-praktijk training
minimaal 1 opvolg-moment, ook na een eenmalige training
een vaste adviseur tijdens je 'op maat'-traject
In praktijktraining
Niets zo efficiënt als trainen met je hele team. Samen bespreken we de problematiek die jullie op de werkvloer ervaren. Op basis daarvan kijken we welke training daar het best bij past. Dat kan gaan over het beheersen van de werkdruk, klantgericht werken of over communicatie binnen het team.
Veel is mogelijk, zoals je hieronder kunt zien. Aan het eind van iedere training kunnen jullie met concrete actiepunten aan de slag. Een aantal weken later peilen wij bij je wat het heeft opgeleverd.
Klantgericht werken
Jullie zijn allemaal klantvriendelijk, maar zijn jullie ook klantgericht? Daarbij stem je je dienstverlenging zo goed mogelijk af op de wensen en verwachtingen van de klant. We kijken naar jullie klantgerichtheid en maken samen een concreet actieplan ter verbetering.
Reis van de klant
Een (potentiële) klant heeft vaker contact met de praktijk dan tijdens een bezoek of aan de telefoon. Zorg dat je ook zichtbaar bent tijdens alle indirecte contactmomenten, vooral online. Samen met je team kijken we naar jouw praktijk door de ogen van de klant… Waar ben jij zichtbaar en waar niet?
Haal meer uit je consult
Ieder consult is weer een nieuwe uitdaging. In korte tijd moet je je onderzoek doen, een plan maken en dat met de eigenaar communiceren. En dat alles moet ook nog voldoende opbrengen. Hoe combineer je de optimale zorg met hoge klanttevredenheid en voldoende omzet?
DISC
Iedereen heeft zijn eigen gedrags- en communicatiestijl. Maar ben je je daar bewust van? En van de stijl van je collega’s? De DISC methode maakt dit inzichtelijk. Met deze kennis begrijp je de dynamiek beter tussen jou en je collega’s. Wat tot een veel betere en prettigere samenwerking leidt. Echt een win-win.
Efficiënt samenwerken
De hoge werkdruk van nu vraagt veel van een team. De agenda staat altijd vol, de klanten zijn veeleisend en er is nooit genoeg tijd. Deze training is een eerste stap naar efficiënter samenwerken en beter prioriteiten stellen. Wat morgen direct tot resultaat zal leiden.
Open trainingen
Wij organiseren open trainingen die speciaal voor jou als dierenarts, paraveterinair of praktijkmanager zijn ontwikkeld. Wij geven deze trainingen op onze locatie in Soest aan kleine groepen van maximaal 15 personen.
Dit garandeert een grote mate van interactiviteit, waardoor je er zeker van bent dat de problematiek die jij ervaart ook werkelijk aan de orde komt. Aan het eind van de training ga je met concrete actiepunten naar huis. Trainingen met een direct en tastbaar resultaat.
Blijf in contact met
je klanten
Datum: 23 maart 2023
Duur: 3 x 1 dag en 2 x 0,5 dag
Digitale marketing: hoe doe je dat? Hoe zet je je online middelen effectief in, zodat je je klanten ook echt bereikt? Wat ga je vertellen en op welke manier? Hoe organiseer je het beheer van Facebook, je website en je nieuwsbrief? Hoeveel tijd maak je daarvoor vrij? Hoe meet je het effect en wanneer is het een succes?
Deze training is ontwikkeld door digiRedo in samenwerking met MSD Animal Health Benelux.
The sky is
the limit
Datum: 24 maart 2023
Duur: 5 modules
Heb jij de ambitie om je eigen praktijk te starten, er een over te nemen of te associeren? Dan kies je voor het avontuur van een ondernemer. Maar wat betekent dat? Welke vaardigheden heb je nodig als ondernemer en hoe zorg je ervoor dat de praktijk goed blijft presteren, je team gelukkig is en je klant tevreden? Daar gaat deze 5-delige training over. Snuffelen aan het ondernemerschap om er overtuigd voor te kiezen. Deze training is een samenwerking tussen digiRedo, Raadgevers en Van Lanschot.
Reis van
de klant
Datum:
Duur: 1 dag
Wat gebeurt er met een klant wanneer deze op zoek gaat naar een dierenarts? Dan start er een reis waarbij jij als praktijk gezien moet worden. Dat gaat verder dan contact via de telefoon of voor de balie. Zorg dus ook buiten de kliniek zichtbaar bent. Samen met andere collega’s maken we de reis van de klant en zullen zien dat je als praktijk nog veel zichtbaarder kan worden.
Planning en
organisatie
Datum:
Duur: 1 dag
De werkdruk is groter dan ooit. Net als het aantal klanten. Maar personeel is schaars, iets wat op korte termijn niet gaat veranderen. Wil je toch efficiënt blijven werken, dan zul je het werk beter moeten organiseren. Dat kan al door goed agendabeheer en effectieve taakverdeling. Daar ga je in deze workshop concreet mee aan de slag, zodat je de dag erna al verschil kunt maken.
Grip op social
media
Datum:
Duur: 0,5 dag
Social media is niet meer weg te denken. Iedere praktijk gebruikt Facebook of Instagram. Maar weet je ook waarom? Wat wil je ermee bereiken? En hoe zet je het in, zodat het ook wat oplevert? In 10 stappen krijg jij meer grip op je social media, waarmee je een beter resultaat gaat halen.
Personeel vinden,
binden, ontvrinden
Datum:
Duur: 2 x 1 dag
De uitdaging van vandaag: personeel vinden en voor lange tijd aan je praktijk binden. Dat begint met goed weten wie je bent als praktijk en wie er bij je passen. Heb je iemand gevonden start de volgende uitdaging: hoe zorg je ervoor dat zij of hij werkgeluk ervaart en waarde voor de praktijk creëert? Maar ook als het niet blijkt te werken, hoe ga je uit elkaar? Al deze aspecten komen uitgebreid aan bod in deze 2-daagse training.
Grip op je
prijs
Datum: december 2023
Duur: 0,5 dag
Deze workshop heeft menig dierenarts en praktijkmanager verder geholpen. Hoe ga je om met inflatie, hoe bereken je een kostprijs en hoe bepaal je marges? Een goed prijsbeleid laat zien wie je bent en helpt je met het behalen van je doelen. Kortom, een must voor iedere moderne dierenartsenpraktijk.
De training van december is helemaal vol. Gelukkig hebben we in januari een datum gevonden waarop we de training nogmaals kunnen geven! Heb je interesse? Schrijf je dan in, zodat we je op de hoogte kunnen houden.
Titel
Datum:
Duur:
tekst
Personeel vinden,
binden, ontvrinden
Datum:
Duur: 2 x 1 dag
De uitdaging van vandaag: personeel vinden en voor lange tijd aan je praktijk binden. Dat begint met goed weten wie je bent als praktijk en wie er bij je passen. Heb je iemand gevonden start de volgende uitdaging: hoe zorg je ervoor dat zij of hij werkgeluk ervaart en waarde voor de praktijk creëert? Maar ook als het niet blijkt te werken, hoe ga je uit elkaar? Al deze aspecten komen uitgebreid aan bod in deze 2-daagse training.
Advies op maat
Iedere praktijk heeft zijn eigen problemen en uitdagingen. Het is vaak goed om hierover te sparren met iemand van buiten de praktijk die jouw problematiek goed begrijpt. Wij doen dit regelmatig, we luisteren, observeren de situatie in de praktijk en benaderen de situatie vanuit verschillende standpunten. Daarmee komen er veel meer mogelijkheden op tafel waarmee je het probleem kunt aanpakken.
Heb jij een probleem wat je maar niet de baas wordt, of sta je voor uitdagingen die je moeilijk vindt om aan te gaan? Laat het ons weten en we gaan samen aan de slag. In veel gevallen is dit maatwerk, maar er zijn wel een aantal thema’s die we regelmatig voorbij zien komen.
Missie, visie
en identiteit
Missie en visie zijn de basis voor de identiteit van je praktijk. Het laat zien waarom jij anders bent dan de rest. Klanten en medewerkers floreren bij een praktijk die goed weet wie ze is, wat ze doet en waarom. Veel praktijken hebben dit onvoldoende uitgewerkt, waardoor het voor veel klanten en medewerkers vaag blijft waarom ze zich daaraan zouden moeten verbinden. Wij nemen je stap voor stap mee in de ontwikkeling van je missie en visie en vertalen dit naar een tastbare identiteit. Zoals een logo en een herkenbare huisstijl. Waarna jij dit consistent en met trots kunt uitdragen.
Optimalisatie werkprocessen
De hoge werkdruk en het gebrek aan personeel dwingt je om efficiënter en gestructureerder te gaan werken. Maar hoe doe je dat? Hoe plan je de werkzaamheden, verdeel je de taken en zorg je ervoor dat je collega’s vooral dat doen waar zij goed in zijn? Waarbij ieders welzijn gewaarborgd blijft? Wij helpen je hiermee door je werkprocessen te optimaliseren. Dat doen we door te observeren, het hele team erbij te betrekken en in overleg met de leidinggevende het werk efficiënter te verdelen.
De dynamiek
van je team
‘Het team is de belangrijkste factor voor succes’ wordt vaak geroepen. Dan moet je goed weten wat er speelt in je team. Hoe werkt men samen, is er onderling vertrouwen en durft men elkaar aan te spreken wanneer er iets niet goed gaat? Onze TeamScan maakt duidelijk hoe je collega’s als team functioneren. Het laat zien waar het team in excelleert en waar het zich moet verbeteren. Resultaten die vaak niet verbazen, maar waarvan je je onvoldoende bewust bent. Wij vertalen dit voor je naar een op maat gemaakt actieplan, waarmee jij met je team aan de slag kunt.
Keuzestress?
Je bent nu vast benieuwd wat digiRedo voor jou kan betekenen. Maar mogelijk weet je niet wat het best past bij jouw situatie. Moet je nu een training op de praktijk organiseren of past een adviestraject op maat beter bij jouw problematiek?
Laten we daarom eens kennismaken. Allereerst te kijken of er een klik is, maar vooral ook om te weten voor welke uitdagingen jij met je praktijk staat. Of het nu gaat om een het goed plannen en organiseren van het werk, het verbeteren van de samenwerking binnen je team of het ontwikkelen van een onderscheidende missie en visie, wij stemmen onze hulp perfect af op jouw wensen en behoeften.
Kom je bij ons op de koffie, of komen wij naar jou met wat lekkers?