Klantgericht werken – in praktijk training

Je wil je dat je klanten zich welkom voelen. Daarom heb je een open, vriendelijke en behulpzame houding naar de klant. Je wil klantvriendelijk te zijn. Dat is praktisch, maar ook heel reactief.

Klantgerichtheid gaat verder en geeft de mate van interesse weer die je hebt voor je klant en de wil om hem perfect te helpen. Je stemt daarbij je dienstverlening zo goed mogelijk af op de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant. Dat is proactief en gaat verder dan klantvriendelijk zijn.

Jij bent vast klantvriendelijk, maar ben je ook klantgericht? Zo niet, hoe wordt je dat? Dat onderzoeken we met elkaar tijdens deze training. Daarnaast werken we aan de communicatieve vaardigheden die daarbij horen.

Werkwijze
We beginnen met het verschil tussen klantvriendelijk en klantgericht. Hoe klantgericht zijn jullie als praktijk, waar blijkt dat uit en hoe kun je dit verbeteren? We maken een actieplan waarmee jullie aan de slag gaan. 

Bij de tweede training bespreken we het actieplan. Vervolgens gaan we in op het voeren van moeilijke gesprekken, het behandelen van klachten en lastige klanten. Je leert de regie over het gesprek te houden en escalatie te voorkomen.

Wat je gaat leren

  • hoe je een uniforme klantbeleving creëert
  • hoe je meer loyale klanten krijgt
  • hoe je regie houdt over gesprekken met klanten

Klantgericht werken

Teamtraining

Klantgericht werken

Teamtraining

Je wil je dat je klanten zich welkom voelen. Daarom heb je een open, vriendelijke en behulpzame houding naar de klant. Je wil klantvriendelijk te zijn. Dat is praktisch, maar ook heel reactief.

Klantgerichtheid gaat verder en geeft de mate van interesse weer die je hebt voor je klant en de wil om hem perfect te helpen. Je stemt daarbij je dienstverlening zo goed mogelijk af op de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant. Dat is proactief en gaat verder dan klantvriendelijk zijn.

Jij bent vast klantvriendelijk, maar ben je ook klantgericht? Zo niet, hoe wordt je dat? Dat onderzoeken we met elkaar tijdens deze training. Daarnaast werken we aan de communicatieve vaardigheden die daarbij horen.

Werkwijze
We beginnen met het verschil tussen klantvriendelijk en klantgericht. Hoe klantgericht zijn jullie als praktijk, waar blijkt dat uit en hoe kun je dit verbeteren? We maken een actieplan waarmee jullie aan de slag gaan.

Bij de tweede training bespreken we het actieplan. Vervolgens gaan we in op het voeren van moeilijke gesprekken, het behandelen van klachten en lastige klanten. Je leert de regie over het gesprek te houden en escalatie te voorkomen.

Wat je gaat leren

  • hoe je een uniforme klantbeleving creëert
  • hoe je meer loyale klanten krijgt
  • hoe je regie houdt over gesprekken met klanten
digiredo-koffie-marketing-pexels-chevanon-photography-302899-dashboard-klantgericht

Je wil je dat je klanten zich welkom voelen. Daarom heb je een open, vriendelijke en behulpzame houding naar de klant. Je wil klantvriendelijk te zijn. Dat is praktisch, maar ook heel reactief.

Klantgerichtheid gaat verder en geeft de mate van interesse weer die je hebt voor je klant en de wil om hem perfect te helpen. Je stemt daarbij je dienstverlening zo goed mogelijk af op de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant. Dat is proactief en gaat verder dan klantvriendelijk zijn.

Jij bent vast klantvriendelijk, maar ben je ook klantgericht? Zo niet, hoe wordt je dat? Dat onderzoeken we met elkaar tijdens deze training. Daarnaast werken we aan de communicatieve vaardigheden die daarbij horen.

Werkwijze
We beginnen met het verschil tussen klantvriendelijk en klantgericht. Hoe klantgericht zijn jullie als praktijk, waar blijkt dat uit en hoe kun je dit verbeteren? We maken een actieplan waarmee jullie aan de slag gaan.

Bij de tweede training bespreken we het actieplan. Vervolgens gaan we in op het voeren van moeilijke gesprekken, het behandelen van klachten en lastige klanten. Je leert de regie over het gesprek te houden en escalatie te voorkomen.

Wat je gaat leren

  • hoe je een uniforme klantbeleving creëert
  • hoe je meer loyale klanten krijgt
  • hoe je regie houdt over gesprekken met klanten

Klantgericht werken

In praktijk training

Op al onze trainingen zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.

Stuur een WhatsApp'je
naar de trainer.

Heb je vragen over de training?
Ilse reageert binnen een werkdag.