Reis van de klant – in praktijk training

reis van de klant

Er zijn heel veel contactmomenten die een klant kan hebben met je praktijk. Directe momenten, zoals aan de telefoon, voor de balie en in de spreekkamer. Maar er zijn ook heel veel indirecte momenten waarop een klant contact met je heeft. Denk aan je website en je Facebook en Instagram pagina. Zelfs een praktijkfolder, een vaccinatieoproep en een factuur zijn contactmomenten. De kunst is om op ieder van deze momenten de klant eenzelfde consistente beleving te bieden.

In de praktijk wordt de meeste aandacht aan de klant besteedt vanaf het moment dat hij of zij in de praktijk staat. Dan heb je direct invloed op de ervaring van die klant. Dat klopt, maar daarbij vergeet je dat die klant al een hele reis heeft doorlopen. Ook daar moet je bij aanwezig zijn. Want met een goed uitgewerkte klantreis krijg je de klanten die je wilt en houd je de klanten die niet bij je passen buiten. Dat scheelt een hoop gezeur en creëert veel meer loyaliteit.

Werkwijze

We nemen jullie mee door de ‘customer journey’ van jullie klanten. Wat zien ze? Wat beleven ze? En is dat in overeenstemming met hoe jullie het zouden willen? We kijken kritisch naar de website en naar de inrichting van de praktijk, maar ook naar de manier waarop jullie met de klant omgaan. Uiteindelijk komen we bij de kern: welke identiteit heeft jullie praktijk en zien we dat terug in al die contactmomenten? Aan het eind van de dag heb je concrete actiepunten waarmee je direct aan de slag kunt. Iets voor jullie? Laat het ons weten.

Reis van de klant

In praktijk training

Reis van de klant

Teamtraining

Er zijn heel veel contactmomenten die een klant kan hebben met je praktijk. Directe momenten, zoals aan de telefoon, voor de balie en in de spreekkamer. Maar er zijn ook heel veel indirecte momenten waarop een klant contact met je heeft. Denk aan je website en je Facebook en Instagram pagina. Zelfs een praktijkfolder, een vaccinatieoproep en een factuur zijn contactmomenten. De kunst is om op ieder van deze momenten de klant eenzelfde consistente beleving te bieden.

In de praktijk wordt de meeste aandacht aan de klant besteedt vanaf het moment dat hij of zij in de praktijk staat. Dan heb je direct invloed op de ervaring van die klant. Dat klopt, maar daarbij vergeet je dat die klant al een hele reis heeft doorlopen. Ook daar moet je bij aanwezig zijn. Want met een goed uitgewerkte klantreis krijg je de klanten die je wilt en houd je de klanten die niet bij je passen buiten. Dat scheelt een hoop gezeur en creëert veel meer loyaliteit.

Werkwijze

We nemen jullie mee door de ‘customer journey’ van jullie klanten. Wat zien ze? Wat beleven ze? En is dat in overeenstemming met hoe jullie het zouden willen? We kijken kritisch naar de website en naar de inrichting van de praktijk, maar ook naar de manier waarop jullie met de klant omgaan. Uiteindelijk komen we bij de kern: welke identiteit heeft jullie praktijk en zien we dat terug in al die contactmomenten? Aan het eind van de dag heb je concrete actiepunten waarmee je direct aan de slag kunt. Iets voor jullie? Laat het ons weten.

training - advies- reis van de klant

reis van de klant

Er zijn heel veel contactmomenten die een klant kan hebben met je praktijk. Directe momenten, zoals aan de telefoon, voor de balie en in de spreekkamer. Maar er zijn ook heel veel indirecte momenten waarop een klant contact met je heeft. Denk aan je website en je Facebook en Instagram pagina. Zelfs een praktijkfolder, een vaccinatieoproep en een factuur zijn contactmomenten. De kunst is om op ieder van deze momenten de klant eenzelfde consistente beleving te bieden.

In de praktijk wordt de meeste aandacht aan de klant besteedt vanaf het moment dat hij of zij in de praktijk staat. Dan heb je direct invloed op de ervaring van die klant. Dat klopt, maar daarbij vergeet je dat die klant al een hele reis heeft doorlopen. Ook daar moet je bij aanwezig zijn. Want met een goed uitgewerkte klantreis krijg je de klanten die je wilt en houd je de klanten die niet bij je passen buiten. Dat scheelt een hoop gezeur en creëert veel meer loyaliteit.

Werkwijze

We nemen jullie mee door de ‘customer journey’ van jullie klanten. Wat zien ze? Wat beleven ze? En is dat in overeenstemming met hoe jullie het zouden willen? We kijken kritisch naar de website en naar de inrichting van de praktijk, maar ook naar de manier waarop jullie met de klant omgaan. Uiteindelijk komen we bij de kern: welke identiteit heeft jullie praktijk en zien we dat terug in al die contactmomenten? Aan het eind van de dag heb je concrete actiepunten waarmee je direct aan de slag kunt. Iets voor jullie? Laat het ons weten.

Reis van de klant

In praktijk training