Het prijsbeleid vertelt veel over de identiteit van een bedrijf en over de diensten die aangeboden worden. Dat heeft invloed op de verwachtingen van de klanten. Welke prijzen je hanteert is dus iets waar je goed over na moet denken.
Veel dierenartsen vinden dit lastig. Prijzen worden veelal bepaald zonder duidelijke strategie of onderbouwing. Een vergelijking met de omliggende praktijken is een veelgehoorde reden waarom de prijs de prijs is. Daarnaast ontbreekt het draagvlak binnen het team, wat tot discussie leidt en er uiteindelijk niet of onvoldoende wordt gerekend.
Deze training helpt je een doordacht prijsbeleid te ontwikkelen. We kijken naar diverse prijsmodellen en naar de relatie tussen de prijs en de identiteit van een praktijk. We maken een kostprijsberekening en bespreken hoe je tot een gezonde marge komt.
Werkwijze
We bespreken een aantal modellen en methodes rondom prijsbeleid en -strategie. Deze vertalen we direct naar herkenbare voorbeelden uit de praktijk. Daarna ga je aan de slag met je eigen prijzen en leer je hoe je een kostprijs berekent. Er is ruimte voor vragen en discussie, waarbij we ervaringen kunnen delen. Zo maak je tijdens deze middag al de eerste stappen naar een goed en duurzaam prijsbeleid.
Wat je gaat leren
- wat prijs betekent als strategisch instrument
- hoe je een kostprijs berekent
- hoe je een gezonde marge bepaalt
- hoe je discussie over je prijs voorkomt
Grip op je prijs
Open training
- 1 dagdeel
- Aanvang: 13:00 uur
- trainingslocatie digiRedo, Soest
- 3 december 2025
- Praktijkeigenaren en praktijkmanagers
- gerco@digiredo.nl
- 325,- per persoon excl. BTW
Meer dan 80% van de deelnemers aan ‘Grip op je prijs’ zien binnen korte tijd een positief resultaat van hun prijsbeleid.
Grip op je prijs
Open training
- 1 dagdeel
- Aanvang: 13:00 uur
- trainingslocatie digiRedo, Soest
- 3 december 2025
- Praktijkeigenaren en praktijkmanagers
- gerco@digiredo.nl
- 325,- per persoon excl. BTW
Het prijsbeleid vertelt veel over de identiteit van een bedrijf en over de diensten die aangeboden worden. Dat heeft invloed op de verwachtingen van de klanten. Welke prijzen je hanteert is dus iets waar je goed over na moet denken.
Veel dierenartsen vinden dit lastig. Prijzen worden veelal bepaald zonder duidelijke strategie of onderbouwing. Een vergelijking met de omliggende praktijken is een veelgehoorde reden waarom de prijs de prijs is. Daarnaast ontbreekt het draagvlak binnen het team, wat tot discussie leidt en er uiteindelijk niet of onvoldoende wordt gerekend.
Deze training helpt je een doordacht prijsbeleid te ontwikkelen. We kijken naar diverse prijsmodellen en naar de relatie tussen de prijs en de identiteit van een praktijk. We maken een kostprijsberekening en bespreken hoe je tot een gezonde marge komt.
Meer dan 80% van de deelnemers aan ‘Grip op je prijs’ zien binnen korte tijd een positief resultaat van hun prijsbeleid.
Werkwijze
We bespreken een aantal modellen en methodes rondom prijsbeleid en -strategie. Deze vertalen we direct naar herkenbare voorbeelden uit de praktijk. Daarna ga je aan de slag met je eigen prijzen en leer je hoe je een kostprijs berekent. Er is ruimte voor vragen en discussie, waarbij we ervaringen kunnen delen. Zo maak je tijdens deze middag al de eerste stappen naar een goed en duurzaam prijsbeleid.
Wat je gaat leren
- wat prijs betekent als strategisch instrument
- hoe je een kostprijs berekent
- hoe je een gezonde marge bepaalt
- hoe je discussie over je prijs voorkomt
Het prijsbeleid vertelt veel over de identiteit van een bedrijf en over de diensten die aangeboden worden. Dat heeft invloed op de verwachtingen van de klanten. Welke prijzen je hanteert is dus iets waar je goed over na moet denken.
Veel dierenartsen vinden dit lastig. Prijzen worden veelal bepaald zonder duidelijke strategie of onderbouwing. Een vergelijking met de omliggende praktijken is een veelgehoorde reden waarom de prijs de prijs is. Daarnaast ontbreekt het draagvlak binnen het team, wat tot discussie leidt en er uiteindelijk niet of onvoldoende wordt gerekend.
Deze training helpt je een doordacht prijsbeleid te ontwikkelen. We kijken naar diverse prijsmodellen en naar de relatie tussen de prijs en de identiteit van een praktijk. We maken een kostprijsberekening en bespreken hoe je tot een gezonde marge komt.
Werkwijze
We bespreken een aantal modellen en methodes rondom prijsbeleid en -strategie. Deze vertalen we direct naar herkenbare voorbeelden uit de praktijk. Daarna ga je aan de slag met je eigen prijzen en leer je hoe je een kostprijs berekent. Er is ruimte voor vragen en discussie, waarbij we ervaringen kunnen delen. Zo maak je tijdens deze middag al de eerste stappen naar een goed en duurzaam prijsbeleid.
Wat je gaat leren
- wat prijs betekent als strategisch instrument
- hoe je een kostprijs berekent
- hoe je een gezonde marge bepaalt
- hoe je discussie over je prijs voorkomt
Grip op je prijs
Open training
- 1 dagdeel
- Aanvang: 13:00 uur
- trainingslocatie digiRedo, Soest
- 3 december 2025
- Praktijkeigenaren en praktijkmanagers
- gerco@digiredo.nl
- 325,- per persoon excl. BTW
Meer dan 80% van de deelnemers aan ‘Grip op je prijs’ zien binnen korte tijd een positief resultaat van hun prijsbeleid.